א . שלמה - עבודות גבס

תכנון וביצוע עבודות גבס ותקרות אקוסטיות

תקרות אקוסטיות - תקרה אקוסטית

תקרה אקוסטית –  תקרות אקוסטיות הן תקרות שנועדו לשפר את האקוסטיקה בחדר לבודד אותו מרעשים וליצור חלל נעים יותר מבחינת שמע. לרוב יוצרים תקרות מגבס או מחומרים דומים, ובמרבית המקרים מנצלים את הצורך בתקרות אקוסטיות ליצירה של תקרות דקורטיביות מעניינות ויפות. חברת אשר שלמה עבודות גבס מבצעת עבורכם תקרות איכותיות ויפהפיות.

תקרות אקוסטיות

תקרה אקוסטית היא תקרה אשר עשויה מגבס ואשר נבנית כתקרה מונמכת מתחת לתקרת הבטון או הבלוקים של החדר או המבנה עצמו. תקרה אקוסטית נבנית כאשר יש צורך בתוספת של בידוד, לרוב במוסדות שבהם קיים רעש רב בחדרים ובמסדרונות וכן במקומות כמו אולפנים משרדים וכדומה, שבהם יש צורך בשקט מוחלט ובבידוד מרעשים. תקרה אקוסטית בנויה מלוחות גבס מונמכים כאשר בינם לבין התקרה המקורית של המבנה מונחים חומרים מבודדים כמו צמר סלעים וחומרים מבודדים נוספים אשר תורמים לבידוד האקוסטי. גם הגבס עצמו הוא חומר המבודד מבחינה אקוסטית ולכן הוא המתאים ביותר למטרה זו. התקרות אינן חייבות להיות פשוטות למראה או מכוערות להפך. השימוש בחומר לתקרה אקוסטית מאפשר יצירה של תקרות מעוצבות, דקורטיביות לעתים עם שילובי תאורה וכדומה, כך שהם מהוות תקרות יפות ומעוצבות במיוחד.

אשר שלמה עבודות גבס

צריכים לבנות תקרה אקוסטית לדירה שלכם? פנו עוד היום לאשר שלמה עבודות גבס ותקבלו שירות מקצועי ובנייה איכותית ודקורטיבית במיוחד!

תקרות אקוסטיות – תקרה אקוסטית

כיום ניתן לבנות תקרות אקוסטיות מושלמות לבית או לעסק.

תקרה אקוסטית מאפשרת עיצוב יפה יותר לתקרה ואפשרות לשים מזגן מיני מרכזי ולחלק את הקירור שלו למספר נקודות יציאה במקום מזגן עילי או תחתי היוצא ממקום אחד ומתפזר פחות בבית או בעסק.

תקרות אקוסטיות- לא רק להפחתת רעש

תקרות אקוסטיות מהוות ללא ספק את הפתרון הטוב והיעיל ביותר כיום לצורך שמירה על איכות הסאונד בתוך המבנה וכן, על מיגור רעשים חיצוניים מפני חדירה פנימית לתוך המבנה. כיום יש צורך בתקרה אקוסטית בחללים רבים כגון: מסעדות, סטודיו, בתי קפה, פאב, אולמות כנסים, אולפנים ביתיים או אולפנים לא ביתיים, אולמות אירועים ועוד. בניית תקרה אקוסטית זהו דבר אשר חייב להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים והמיומנים ביותר בתחום וזאת בכדי שהתקרה תענה על מטרותיה בצורה הטובה ביותר. תהליך בניית התקרה חייב להיות משולב עם החומרים המתאימים והטובים ביותר הרלוונטיים לצורך בידוד רעשים ממבנה. לכן, אם אתם מעוניינים לבנות תקרה אקוסטית בחלל פנימי כזה או אחר, חשוב מאוד שתקפידו לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה, על מנת שהתקרה האקוסטית תהיה הדבר הטוב ביותר באותו המקום שבו היא מצויה.

כיצד פועלת תקרה אקוסטית

לא מעט אנשים תוהים כיצד בכלל מתבצעת הפעולה של תקרה אקוסטית. ובכן, בתהליך בניית תקרה אקוסטית, אנשי המקצוע אשר בונים את התקרה הזו משלבים חומרים שונים שמטרתם היא למגר את הרעשים מלחדור לתוך המבנה. חומרים כגון: יריעות סופגות, מלמין, צמר זכוכית, חיפויי ויניל, מהווים רק חלק מהחומרים שמשלבים בתקרות אקוסטיות, על מנת שהן יענו על הייעוד והמטרה שלהן. כמובן שחשוב מאוד להתאים את פתרון בידוד הרעשים הטוב ביותר לכל תקרה, בהתאם לפרמטרים שונים העומדים על הפרק. איש מקצוע מיומן, מקצועי ומנוסה בתחום בניית תקרות אקוסטיות, ידע כיצד לבחון את כלל הפרמטרים השונים העומדים על הפרק, בכדי לבחור את החומרים הטובים ביותר לשילוב בתקרה כזו או אחרת. כיום ניתן להשתמש גם בתקרות נמתחות לצורך יצירת תקרה אקוסטית מעוצבת ודקורטיבית.

אקוסטיקה גרועה במבנה? זו לא גזירת גורל

ישנם לא מעט מבנים שהאקוסטיקה שבהם גרועה מאוד. אם אתם מצויים בפאב, במסעדה או באולם אירועים כלשהו ואתם מוצאים את עצמכם מנהלים שיחה עם אדם אחר המצוי במקום באמצעות צעקות וגם אז, לא תמיד שומעים אתכם ואתם לא תמיד שומעים את האדם המדבר, כנראה שהאקוסטיקה במקום גרועה מאוד. מוזיקה באולם אירועים אשר נשמעת באולם באופן צורם מאוד לאוזן ויוצרת אי נעימות בקרב כל אדם שמצוי במקום, היא דבר שיכול לנבוע בשל אקוסטיקה כושלת בתקרה שבמקום. כאשר מדובר על מתחמים שמעניקים שירותים כאלה ואחרים והמטרה שלהם היא לגרום לקהל שמגיע אליהם להרגיש הכי בנוח שאפשר במתחם, הרי שאין ספק שרעש בלתי מבוקר החודר מבחוץ אל המתחם או אקוסטיקה לקויה במתחם אשר גורמת לשלל תופעות שונות, היא דבר גרוע מאוד שכן, היא פוגמת ביכולת של אותו קהל שמגיע למקום להנות ובהתאם לכך, אותו קהל יבחר שלא להגיע עוד פעם למקום ובטח שלא להמליץ על המקום לחברים או לכל אדם אחר. ניתן להסיק מכך מסקנה ברורה אחת- אם אתם בעלי מתחם כלשהו שרלוונטי עבור שהיית לקוחות בו, אתם בוודאי יודעים שעליכם לעשות את כל מה שניתן על מנת ליצור שהייה נעימה במקום של הלקוחות שלכם. והדבר הראשון שעליכם לעשות על מנת לממש את המטרה הזו, הוא ליצור אקוסטיקה טובה במקום על ידי תקרה אקוסטית איכותית. 

כיצד בונים תקרה אקוסטית בצורה נכונה

ישנם לא מעט סטנדרטים שבהם תקרות אקוסטיות צריכות לעמוד. תקרות אקוסטיות איכותיות, חייבות לשלב בין הפן הטכנולוגי שמסייע במניעת רעש ובין הפן הכרוך בדקורטיביות וביופי של החלל. כלומר, תקרה אקוסטית חייבת להיות מספיק איכותית על מנת שהיא אכן תענה על מטרותיה, אך בד בבד, אסור שתקרה אקוסטית תפגום במראה האסתטי והמעוצב של המקום. כמו כן, חשוב מאוד שתקרה אקוסטית תהיה עשויה מחומרים נוגדי בעירה. לכן, בתכנון תקרה אקוסטית יש לשים דגש על מספר פרמטרים:

  1. מהו אופי המתחם שבו התקרה האקוסטית עתידה להיות. כלומר, האם מדובר בבית קפה, בית פרטי, אולם אירועים ועוד.
  2. מאיזה חומר התקרה הקיימת עשויה. החומר שממנו התקרה הקיימת עשויה קריטי לצורך יצירת התקרה האקוסטית בצורה איכותית ולכן, יש חשיבות מכרעת לבחינת סוג החומר. האם מדובר בעץ, בטון, מתכת ועוד.
  3. פרמטר נוסף שיש לבחון הוא כיצד ניתן לבודד את המרחב בצורה הטובה ביותר וכן, בד בבד ליצור במרחב בטיחות מפני אש, עמידות בפני לחות ועוד.
  4. חשוב מאוד לבחון מראש האם יש צורך לשלב גלאי עשן בתקרה, גופי תאורה בתקרה ועוד. בהתאם לכך, יש צורך לבחור את החומרים הטובים ביותר לתקרות האקוסטיות, אשר יגמרו לתקרה לממש את יעודה על אף התוספות השונות המותקנות בה.

היתרונות בתקרות אקוסטיות

ישנם לא מעט יתרונות בתקרות אקוסטיות. ראשית כל, מדובר על תקרה אשר מבודדת את הרעשים החיצוניים מהמבנה ועל כך כמובן הרחבנו לא מעט במאמר זה. אולם מעבר להיותה של תקרה אקוסטית מבודדת רעשים, הרי שיש לה יתרונות נוספים. התקנת תקרה אקוסטית יכולה להעניק לכל מקום שבו היא מותקנת ממד דקורטיבי כאשר בוחרים אותה בצורה נכונה. מעבר לכך, התקנת תקרה זו היא תהליך אשר אינו אורך זמן רב ובהתאם לתקרה, ניתן לעצב את החלל כולו. הנחת התקרה יכולה להתבצע כחלק מהפעילות השוטפת בכל מקום שבו התקרה מותקנת. כלומר, אם חשבתם שכאשר מתקינים אצלכם תקרה אקוסטית תדרשו לצאת מהמקום או להשבית את הפעילות שבו, הרי שאין זה נכון. התקנת תקרה אקוסטית היא לרוב תהליך שאיננו מפריע לשגרה הקיימת במקום שבו התקרה עתידה להיות מותקנת.

כיצד מניחים תקרה אקוסטית

ישנם כמה שלבים לצורך הנחת תקרה אקוסטית במקום:

  1. בשלב הראשון יש לבחון את האפשרויות השונות העומדות על הפרק בתחום תקרה אקוסטית. כלומר, יש לבחון את חומרי הבידוד השונים אשר מהם מורכבת כל תקרה. בהתאם לחומרים הללו, יש צורך לבחור את התקרה האקוסטית הרצויה לכם. רצוי בשלב זה להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחום, על מנת לקבל את המידע המהימן ביותר אודות התקרה המתאימה לכם מכל הבחינות. חשוב שלא לבחור תקרה רק בהתאם למחיר הכי נמוך, אלא, יש לבחור תקרה מתאימה גם אם הדבר יגבול בהשקעה כלכלית משמעותית יותר.
  2. לאחר שבוחרים את התקרה הרצויה, יש צורך להציב את הקונסטרוקציה. מדובר על עבודה המתבצעת על ידי צוות מיומן ומקצועי וחשוב מאוד שלא לנסות לבצע אותה באופן עצמאי. הקונסטרוקציה חייבת להיות מונחת בצורה יציבה וקבועה.
  3. בשלב השלישי יש צורך להניח את אריחי התקרה. על אף שמדובר לכאורה בפעולה פשוטה, חשוב לדעת שפעולה זו דורשת דיוק מקסימלי. לכן, גם עבור פעולה זו יש צורך לבחור במומחים בתחום.

בשנים האחרונות ניתן למצוא תקרות אקוסטיות בחללים רבים. בין אם מדובר בבתים פרטיים אשר דייריהם אינם יכולים להנות משקט יחסי בתוך הבית בשל רעש בלתי מבוקר שחודר לתוך הבית ובין אם מדובר במסעדות, אולמות אירועים, בתי קפה, פאבים ועוד, שבהם בלתי אפשרי להנות בשל רעשים לא מבוקרים במקום. הצבת קירות אקוסטיות זהו דבר שיכול להוות פתרון נהדר לכל חלל שבו האקוסטיקה גרועה. אולם, על מנת שתקרה אקוסטית אכן תממש את מטרותיה ויעודה, חשוב לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ולא להתפשר על חובבנים.

20140528_212138
גבס לסלון

עיצוב תקרות

יש כיום מספר סוגים של עיצובים וללקוח ניתנת האפשרות לבחור בין סוגי התקרות האקוסטיות לפי הטעם האישי שלו.

עלותן משתנות בהתאם לכמויות החומרים ולסוג החומרים ולאכויות העבודה.

כמובן שחומרים יקרים יותר מספקים עבודה טובה יותר ואיכותית יותר. זה ניכר גם במראה וגם באיכויות העבודה וכמובן שיש השפעה של שמירת איכות העבודה לאורך שנים.

א שלמה מספקים את החומרים הטובים ביותר בתחום התקרות אקוסטיות כבר שנים עם איכות עבודה בלתי מתפשרת, בדרך זאת הלקוח יוצא הכי מרוצה עם תקרה אקוסטית שהוא בחר.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כבר כעת על מנת לקבוע פגישת יעוץ אטרקטיבית.

לייעוץ הצעת מחיר וכל שאלה

ניתן להתקשר ל - 0525859222